FatMo Blogja

Ez a blog elsősorban az engem érdeklő dolgokkal - legfőképp gasztronómiával - foglalkozik. Néha aztán szóba kerülnek egyéb dolgok is, úgymint utazás, zene, stb. Szevasztok!

Friss topikok

Hányan olvasnak most?

Honnan olvasnak most?

2009.08.24. 13:52 FatMo

Barátok közt - Bistro Jardin, Budapest

A - jó pár hónappal ezelőtt - Gresham Kávéházban elköltött vacsora után szerettem volna kipróbálni egy másik  szálloda éttermét is. Nem arra gondolok, amikor egy híres séf éttermet nyit egy szállodában, a szálloda saját éttermét szerettem volna kipróbálni, amit elsősorban a szállóvendégeknek üzemeltetnek. 

A Boscoloban (New York Palota) Donatella fogja vezetni az éttermet (röhej!), a Greshamben továbbra sincs étterem, a Royalban nemsokára megnézem a Bock Bistrot. Végül a Kempinski  éttermére esett a választásunk.

A Bistro Jardinben vacsoráztunk és a következőket fogyasztottuk:

Kenyér:
Paradicsomos, olivás és fehérkenyér, tapenad

A kenyér előtt ittam egy  pohár Möet & Chandon Brut-t, partnernőm egy ebből készült Kir Royalt. Egyre jobban szeretem a vacsorákat pezsgővel kezdeni főleg, ha ilyen jó az a pezsgő. Olaszos jellegű kenyér kosarat kaptunk. Paradicsomos, olivás és fehér kenyérre emlékszem. Az egészen vékony lapkenyérből is volt a kosárban (ezzel már több helyen találkoztam, de nem tudom a nevét), valamint egy pár mákos és magos grissinit is kaptunk. A kenyerekhez nem csupán vaj járt. Kétféle tapenadot – egy szárított paradicsomosat és egy fekete olajbogyóból készültet – adtak. A kenyerek finomak voltak, főleg a paradicsomos. Jó volt, hogy nem csak vajat tudtunk kenni rájuk.


Első fogás:
Pirított libamáj sült almával, burgonyapürével és calvados mártással, (Házi készítésű libamájpástétom tokaji zselével , meleg brióssal)



Előételnek – nagyon kedves pincérünk tanácsát megfogadva – libamájat rendeltem. Gyakorlatilag egy komplett főételt kaptam. Még a főételek között is a nehéz súlycsoportban kellene szerepelnie és én előételnek ettem (és milyen jól tettem). Három tökéletesen megsütött libamájszeletet kaptam a fent felsorolt köretekkel. Tőkéletes étel egy foie gras junkienak. A libamáj serpenyőben sült, kívül barnás ropogós, belül rezgősen puha. A calvados mártás nagyon finom hozzá a köretekre nem igazán tudtam koncentrálni, mert annyira lekötött  a máj. Szepsy Botond Cuvéet ittam a fogáshoz. Tökéletes, vagy még annál is jobb ez a bor. A libamájjal együtt pedig maga a mennyország. Mindenkinek csak ajánlani tudom, akár  étel nélkül is. Kedves barátnőm és vacsorapartnerem szintén libamájban utazott. Ő egy pástétomot kért. Két hatalmas szelet mangalica zsírban tálalt pástétomot kapott. Nagyon jó, krémes, lágy textúrájú volt az étel, hozzá a zselé, a briós, hmmm. Teljes megelégedéssel fogyasztotta el (a felét, mert olyan hatalmas volt az adag.) Én is megkóstoltam. Akkor is jól jártam volna, ha ezt rendelem.


Második fogás
Pirított garnéla vajtükrön, paradicsom concassével, chilivel és korianderrel




A főételem előtt kértem ezt az ételt. Csak annyit mondtam, hogy garnéla legyen. Ezt kaptam. Imádom a garnélát és ez az étel méltó volt ahhoz. Jólesett ez a pár könnyebb falat az előétel után. A garnéla megint csak tökéletesre volt sütve, a szósz pedig, amit mellé kaptam egészen harmonikus volt. Nem rossz egy rögtönzött ételről.



Harmadik fogás
Parmezán kéregben sült borjúérmék vargányás tagliatellével (Enyhén fűszerezett, grillezett csirkemell filé vargányás tagliatellével)




Főételnek borjút választottam. Köretnek nem a hozzá hivatalosan járót rendeltem, pincérünk ajánlatát megfogadva egy vargányás tagliatellét kértem. A hús omlós volt és puha,a parmezán kéreg ropogott és a mártás…nos a mártás az zseniális volt! Egy egyszerű vörösboros barnamártás járt az ételhez, amit megbolondítottak egy-két csepp szarvasgomba olajjal. Tökéletesen passzolt a borjúhoz. Kértem is még belőle, nehogy elfogyjon. A tészta is rendben volt, nagyon szeretem a vargányát. Pincérünk ajánlatára Sauska Cuvée 7 Villány 2006-ot ittam a fogáshoz, igazán finom volt. Nagyon kellett valami bor a sós, parmezános ízek miatt. Megint csak tökéletes párosítás. (Ez a bor lett az első az idei Bormustrán. El is hiszem.)



Másik főételünk egy egyszerű grillezett csirkemell volt a már említett vargányás tésztával. Nem szeretek csirkemellet rendelni, mert általában elrontják az éttermekben. Vagy kiszárítják, vagy félig nyersre hagyják. Ezt pont jókor vették a grillről. Puha volt, finom és pont jól átsült.


Desszert
Pecan Pie (Csokoládé felfújt, kókuszos panna cottával)



Desszertre nem nagyon maradt már hely. Egy apró szelet pekán diós pitét kértem. Soha nem ettem még pekán diót, de remélem hamarosan megint fogok!Valójában csak a tölteléket ettem meg, tényleg nagyon tele voltam. A diónál sokkal könnyebb ízű arra egyáltalán nem hasonlító íze volt a pekán diós tölteléknek. Bárcsak tudtam volna enni még belőle!



Partnernőm rendelt még egy csokifelfújtat, amihez adtak egy kókuszos panna cottát is.  A csokiszuflé állítólag klasszis volt, a panna cotta semmi különös. (Azt én is megkóstoltam tényleg nem egy nagy szám.)

Annyira ízlett a Botond Cuvée, hogy vacsora után még egy pohárral ittam belőle. Így magában is elképesztő hatással volt rám. (Kell vennem egy pár üveggel, csak nyolcezret palackoztak belőle.)

Az árakról nem tudok írni, mert vendég voltam (amit ezúton is köszönök!). A szerviz egyébként kedves volt és professzionális. A pincérek mindenre és mindenkire odafigyelnek, mindenkivel udvariasak, kedvesek.  Az étteremvezető is érezhetően jelen van az étteremben (nekem például ő pótolta a mártást a borjúmon.) Az ember úgy érzi, bármit elkészítenek neki, nem csak azt ami az étlapon van. Az étterem berendezése hangulatos, mi a télikertben ültünk. Az evőeszközök, tányérok, poharak jó minőségűek. Minden szempontból jó az étterem. 

Mindent összevetve nagyon jót vacsoráztunk, kedves emberek között. Kell ennél több? 

7 komment

Címkék: gasztro szepsy étterem kempinski botond bistro foie gras jardin


A bejegyzés trackback címe:

https://fatmo.blog.hu/api/trackback/id/tr31334820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horasz · http://horasz.blog.hu 2009.08.24. 15:12:05

Botond tényleg maga mennyország, de áruld már el hol láttál 8ezerért, mert múlthéten Szepsy úrnál a pincében is 9ezer volt, pedig a pince árnál nincs olcsóbb, szóval ha van valami jó forrásod szólj:)

FatMo · http://fatmo.blog.hu/ 2009.08.24. 15:14:31

Hello Horasz, nem azt írtam, hogy 8 rongyért láttam, hanem hogy nyolcezret palackoztak belőle. Én eddig legolcsóbban 10 ezerért láttam valami borrendelő oldalon.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.08.24. 15:59:25

mennyit fzettetek, ha megkérdezhetem? Tudom, hogy ez szentségtörő kérdés, de engem ez is szokott érdekelni, számít az összképben igenis..

FatMo · http://fatmo.blog.hu/ 2009.08.24. 17:12:00

@nyuszómuszó: Vendég voltam, úgyhogy fogalmam sincs.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.08.25. 13:41:50

@FatMo: ahh, értem, bocs, csak a poszt elejéről nekem annyira az jött le, hogy te akartál tudatosan ide jönni, hogy eszembe sem jutott a meghívás..

mindenesetre jó kis kajálás lehetett XD

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.09.08. 17:06:39

Kíváncsi vagyok a Bock-ról mit tudsz majd mondani..

Egyszer ettem ott, de nem ettünk végig egy korrekt menüt, szóval kíváncsi vagyok nagyon.

Amúgy az alapján, amit akkor tapasztaltam, bár igen jó volt a kaja, azért a kiszolgálás minősége vitte a dolgot..
süti beállítások módosítása