FatMo Blogja

Ez a blog elsősorban az engem érdeklő dolgokkal - legfőképp gasztronómiával - foglalkozik. Néha aztán szóba kerülnek egyéb dolgok is, úgymint utazás, zene, stb. Szevasztok!

Friss topikok

Hányan olvasnak most?

Honnan olvasnak most?

2008.11.12. 21:09 FatMo

"Tutto bene?" Hááát...

Hatalmas hype van a Donatella’s Kitchen körül. Megosztja a gasztro blogger társadalmat. Amikor egyik nagyon kedves - nem túl sok éttermet kedvelő – barátnőm azt mondta jó a hely, elkezdte furdalni az oldalamat a kíváncsiság.

Hárman mentünk vacsorázni. Szinte amint leültünk az asztalhoz már kaptuk a pizzakenyeret az olívaolaj és balzsamecet keverékével. A kenyér friss, finom, ropogós. Eddig jó.
Az étlap nekem túl sok. Hosszú-hosszú oldalakon sorolja az ételeket, nagyon nehéz a választás, végül előételnek a Vinsantoban érlelt libamáj terrine kaláccsal csábít el. A terrine finom ám ennél nem több. Nem érzem, hogy borban érlelték volna. Adtak mellé egy apró zselégömböt amit körbeszórtak arany mazsolával. A kalács nagyon kevés, a májpástétom viszont sok (túl sok). A negyedét megeszem, amikor már nincs több kalács hozzá. Ehhez a fogáshoz Mylitta cuveé-t ajánlott a barátom. Nagyon finom volt, gyakorlatilag finomabb az ételnél.
A többiek parmezános rizottót rendeltek füstölt kacsamellel, valamint parmezán cappuccinot. Mindkettőt kóstoltam, mindkettő korrekt és nagyon ízletes volt (főleg a riztott a kacsamellel, hmmmm).
Főételnek szopós malacot választottam lencsével és sütőtök habbal. Egy pici csalódás ért a fogás kapcsán, noha nem volt rossz. A malac számomra  együtt jár a ropogós bőrrel. Sajnos ennek a bőre nemhogy nem ropogott, de inkább nyúlós volt. A hús maga omlós volt és puha. A lencse is és a tökhab is jók voltak. Nagyon finom 2006-os Heimann Merlot  ittam hozzá.
A másik két főétel borjúsült salotthagymával, burgonya gratinnel és vargányagombás ravioli volt vajba és parmezánba forgatva. A borjúsültet nem kóstoltam, de állítólag nem az volt, mint amit a neve sejtetett. A ravioli viszont egyértelműen a vacsora csúcspontja volt. Finom vargányás töltelékkel töltött házitészta, mellette vargánya szeletek. Amikor megkóstoltam, nagyon megbántam, hogy nem tésztát választottam főételnek. Mindegy, legközelebb. (Ha lesz…)
Desszertnek a desszert válogatás-t választottam. Krém karamell, csoki felfújt és panna cotta volt a tányéron. Mindhárom hibátlan, ez volt a vacsorám legjobb fogása.
A többiek erdei gyümölcsös brülée-t és nutellás pizzadeszzertet kértek. Egyiket sem kóstoltam, de nyomtalanul eltűnt mind a kettő.

Az est folyamán többször megjelent az étteremben Donatella személyesen és érdeklődött: tutto bene? Hát nem tudom... A Donatella’s Kitchen egy picit kevesebb a korrektnél. Nem bánnak kellő tisztelettel a kiváló alapanyagokkal. Olyan, mintha kissé rohanva készítenék az ételeket. Mindez viszont nem vonatkozik az általam kóstolt rizottó és tésztaételekre (és desszertekre), márpedig egy olasz étteremben végülis az a lényeg…

15 komment

Címkék: olasz étterem kitchen donatella


A bejegyzés trackback címe:

https://fatmo.blog.hu/api/trackback/id/tr95766075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.11.12. 23:44:44

Sokszor eltekertem már az étterem előtt, de nekem túlságosan flitteres a logója & a név is inkább taszít, minthogy hívogatna.

earon 2008.11.12. 23:59:17

Kicsit izének tartom a címet. Csináltál egy tesztet, amin - különösen hazai színvonalon - egész jól átment a hely (mitöbb minden ízlett, csak éppen nem estél iszonyúan hasra), ráadásul még jó fejek is voltak hozzád és ez neked a "kevesebb, mint korrekt"??? Lehet, hogy tévedek, de eszerint a városban található többszáz étterem séfjét 1-2 kivételtől eltekintve emberiség elleni bűncselekményért kellene azonnal felakasztani, felnégyelni és kibelezni (nem feltétlenül ebben a sorrendben).

Szerintem te nem vagy elég "korrekt" Donatellával...

M1rage 2008.11.13. 00:17:54

Te tuti homok vagy. Sajnálom, hogy idetévedtem. Ja igen: ez itt most vélemény volt;)

Káposztakukac 2008.11.13. 00:20:59

jártam párszor a helyen. véleményem szerint nem rossz, de messze nem ér fel a hypehoz, amit körülötte rendeznek. minden további nélkül vállalható, még az árszínvonal se vészesen rossz(persze a maga nemében, nem az aluljárói gyorsbüféhez képest), de ennél van jópár kellemesebb hely pesten.

izoom · http://www.izoom.hu 2008.11.13. 00:23:20

Én is kicsit úgy érzem mint Earon.
Szerintem egy nagyon jó kis vacsorán vettél részt ahol a leírások alapján majdhogy minden hibátlanul ment végbe. Az ízek sem mindenkinek jönnek be. Van akinek nagyon van akinek ugyanaz az étel abszolút nem. Nem találok ellen indokokat a leírásban hogy miért is nem volt jó ez vagy az...
Az Hogy nem bánnak kellő tisztelettel az meg egyenesen mókás.... Ezt miből gondoltad? Remegett a Panacotta mikor kihozták? :))
Szerintem neked az árakkal lehetett problémád amikor otthagytál 25 EFt ot egy 3 fős vacsorára.
De akkor inkább arról írj, mert szerintem a konyhára és a kiszolgálásra nem lehet panasz.
Igaz én csak 1x voltam ott.

IZOOM

Zittra 2008.11.13. 00:37:01

Earon! Nálad az "izé" mit jelent? A mondatot sem pontosan idézted, valójában: "picit kevesebb, mint korrekt", nem "kevesebb, mint korrekt". Szerintem világosan vannak megfogalmazva az erények is és a hátrányok is. Mindenesetre "picit korrektebbül", mint a hozzászólásod.

hird 2008.11.13. 01:34:05

Szerintem is szar az írás - egyszerűen.
@ zittra:
szerinted ez mennyire korrekt hozzászólás?

vizsla_barat 2008.11.13. 05:04:24

az ilyet 10 ev paprikaskrumplievesre itelnem,ott fanyalogjon...

handras 2008.11.13. 07:21:35

Szeretem ha valaki a Lumnitzer nővérek egyikének képzeli magát...

zzke 2008.11.13. 07:49:57

Én mikor először voltam ott, 3 desszertet pluszban felszámoltak, amit észrevettem.
Mivel az ételek jók voltak, kísérletképpen visszamentünk, és ezután többször is. Számlatévedés nem volt több, viszont az ételek igen jók. Vannak jobbak (olasz tészták, a pizza azért az árért szerintem legalábbis verhetetlen Pesten) és kevésbé kiválóak (sültek, Steakek, stb.) amelyek ráadásul húzósabb árúak is.
Nekem egyetlen bajom van a hellyel, az pedig a személyzet. Van egy tipikusan magyar társaság, akiket életveszélyesen megfenyegettek, hogy legyenek udvariasak, így a rendelés, társalgás elég erőltetett és mesterkélt. Hol formális hol informális. Hol mereven magázó, hol bratyizós. Ez utóbbi nem illik a helyhez.
Amúgy ajánlom mindenkinek.

Balcanboy 2008.11.13. 07:53:46

Hát, ha valakinek a rizottó meg a főtt tészta a kulináris élvezetek csúcsa...

balage 2008.11.13. 08:08:16

bacanboy: mi a gond egy jó tésztával ? nemcsak rántotthús a világ...

zzke: pincérek: jártam már néhány helyen, de sajnos jó pincérből (aki ott van, ha kell, de nem érzed feleslegesnek, stb...) nagyon kevés van, talán kevesebb is, mint jó szakácsból.

Viszont ha már előkerült pécs, akkor a texmex megér egy látogatást :) nem fogsz kapni libát, kacsát, malacot kapni, DE kapsz jó fajitast, tacót, stb (talán a legjobbat az országban)... és nagyon kellemes kiszolgálással párosulva.

De hogy donatella se maradjon ki, jók a tésztáik nagyon, de az egyéb ételek (húsok) választékával volt legutóbb. De a tészták, pizzák hibátlanok. Kiszolgálás kicsit "sok", de még nem zavaró.

tomi · http://Tomikaja 2008.11.13. 08:16:50

Sziasztok szerintem a cikk írója biztos az anyukája főztjén nevelkedett mint mindenki.Csak utánna nagyon nagy menő lett.Már van pofálya leminősíteni egy éttermet melyben kiválót eszik iszik,aztán mert az a menő jól lefikázza. Ez a magyar virtus .Szép a hely tobbször ettem náluk nem tudtam melléfogni.Sajna egy ilyen látogatott portálon ez a cikk gyilkosság.Rengeteg meló van az éttermükben pld a pincérek mosolyognak és előre köszönnek már ez is csoda a kis hazánkban.
Én is ajánlom mindenkinek szeretettel

DarkJedi 2008.11.13. 08:57:47

Sziasztok!
Olvasom a kommenteket és azt látom, hogy kis hazánkban ha nem bunkó a pincér és köszön, mosolyog attól seggre kell esni:)))
Gyerekek csak mert nálunk vendéglátásban a béka seggénél a színvonal nem kell elalélni attól, ha a személyzet teszi a dolgát, főleg egy Donatella-árszínvonalú helyen.
A blogbejegyzés írója és 1-2 hozzászóló is leírta, hogy a steak, hús fronton nem különösebben nagyszám a hely. Pont.
Továbbá az egyik ételnél kérdéses volt, hogy valóban az-e az alapanyag ami az étlapon áll.

Ezek után nem tudom mit kellene még magyarázni?

Ha egyedi eset volt, ami becsúszik néha még a jobb hleyeken is, akkor a többi pozitív kiritika feledteti, ha nem, akkor az szintén ki fog derülni.

malacful 2008.11.13. 18:28:16

Szerintem ez a legjobb blog az egesz magyar blogkazalban, ne is adj a fanyalgokra. En minden postod elvezettel olvastam!
süti beállítások módosítása