FatMo Blogja

Ez a blog elsősorban az engem érdeklő dolgokkal - legfőképp gasztronómiával - foglalkozik. Néha aztán szóba kerülnek egyéb dolgok is, úgymint utazás, zene, stb. Szevasztok!

Friss topikok

Hányan olvasnak most?

Honnan olvasnak most?

2009.06.14. 11:27 FatMo

Rémálom a Borostyánban

Apám születésnapi vacsorájára valami old school éttermet kerestem. Májgaluska levest, fatányérost, velővel töltött bordát, palacsintát szerettem volna az étlapon. A szadai Borostyán étteremről jó emlékeket őriztem. Sok-sok éve többször voltam ott, mindig finom volt az étel, jó a kiszolgálás. Végül is emellett döntöttem.

Bár ne tettem volna!

A következőket ettük:

Levesek, előételek:
Spárgakrémleves, Hagymaleves cipóban, Sajtleves, Hortobágyi palacsinta.

Májgaluska levest szerettem volna enni, de nem volt, ezért rendeltem a palacsintát. (Tudom nem kellett volna, de megbíztam ebben az étteremben.) A húsnak volt valami szörnyű mellékíze. A mártásnak viszont semmi íze nem volt. Ehetetlen kategória. Anyám spárgakrémlevese konkrétan romlott volt. Megszagoltam és láttam magam előtt a kórház kórtermét ahova bekerülne, ha megenné. Az a vicc, hogy a napi ajánlatról rendeltük. A hagymalevest a legolcsóbb szupermarketi cipóban tálalták. A leves elfogyott, a cipó ottmaradt. A sajtlevesre nem volt panasz.

Főételek:
Libamáj lyon-i módra, Kárpáti borzaska, Harcsapaprikás és Velővel töltött borda

A libamáj pecsenyelibamáj volt, pedig az ára nem ezt sejtette. Nem volt friss ugyan, de meg lehetett enni. A lyoni hagyma nagy része szotyós volt az olajtól. A sültkrumpli mirelit, ami megbocsáthatlan egy étteremben. A kárpáti borzaska ehető kategória volt, leszámítva a köretként adott salátát, amit alaposan elsóztak. A velővel töltött borda rossz volt. Az öcsém - miután megette - nem érezte valami jól magát tőle. (Nyilván állott agyvelőt enni nem javallott.) A harcsapaprikás rendben volt.

Desszertet nem mertünk enni.

Ami még eszembe jut: az uborkasalátán a tejfől enyhén szólva savanyúbb volt a kelleténél, a paradicsomsalátának nem volt paradicsom íze. Az üdítők melegek voltak, a citrom, amit a pohárba dobtak picit másnaposan nézett ki. Az adagok megehetetlenül hatalmasak voltak, az ételek negyedét sem tudtuk elfogyasztani. (A maradékot elhoztuk a kutyának, de azt hiszem nem kapja meg.)
Az étterem egyébként roppant lepukkant. Az asztalterítő koszos volt, ahogy az evőeszközök, poharak is. (Mi lehet a konyhában?) A pincér sráccal nem volt gond, minden tőle telhetőt megtett. Talán annyi, hogy a szalvétát nem kellett volna az elcsomagolandó ételbe dobnia, ráadásul hallottam, ahogy ezután a szakács megkérdezi tőle a konyhában: "A szalvétát is csomagoljam?" Nagyon vicces.

Előre lefoglaltam az asztalt, de nem kellett volna, mert gyakorlatilag egy pár vacsorázott csak rajtunk kívül. (Most már jól tudom miért...)

Borzalmas, hogy gyakorlatilag Magyarországon nem lehet találni egy olyan éttermet ahol legalább az elavult kajákat - bundázott húsokat, nehéz leveseket, desszerteket, salátákat - jól készítik el méltányos áron.

Árat általában nem szoktam írni, de most le kell. A 4 előétel, 4 főétel, 3 saláta és 5 üdítő (0 desszert) után a számla egyáltalán nem volt barátságos. 14.000 azaz tizennégyezer forintot fizettünk.

Mindezt egy undorító vacsoráért.

Minden egyes forint kidobott pénz volt.

3 komment

Címkék: gasztro étterem rossz romlott borostyán


A bejegyzés trackback címe:

https://fatmo.blog.hu/api/trackback/id/tr271183978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gooseberry · http://www.piszke.blogspot.com 2009.06.23. 12:45:23

Évekkel ezelőtt megváltozott a tulaj. Azóta üres a parkoló...

Az új helye a korábbi tulajnak a Szélkakas étterem Gödöllőn, ott nem ért volna csalódás!

jenga 2009.07.06. 04:10:25

FatMo az Abszintról mi a véleményed?
süti beállítások módosítása