FatMo Blogja

Ez a blog elsősorban az engem érdeklő dolgokkal - legfőképp gasztronómiával - foglalkozik. Néha aztán szóba kerülnek egyéb dolgok is, úgymint utazás, zene, stb. Szevasztok!

Friss topikok

Hányan olvasnak most?

Honnan olvasnak most?

2008.02.08. 09:14 FatMo

Csalogány 26.

Tegnap másodszor voltam a Csalogány 26-ban. Már az első alkalommal is nagyon tetszett, de tegnap egészen frenetikus volt. Hárman voltunk, két nagyon kedves barátommal. 8 fogásos bemutatkozó menüt ettem. A vacsora csúcsa az első tétel, a sült hízott kacsamáj volt. Beleborzongtam olyan finom. Tökéletes állag, hőfok és íz. A mellé adott köretet nem is tudtam igazán felfogni, minden figyelmemet a májra kellett összpontosítanom. Ettünk még egy tatárt is, ami szintén mestermunka volt. Enyhe fűszerezés, intenzív marhahús íz. A menűm második eleme trombita gomba tea volt, ez egy gomba erőleves, nagyon tömény gomba ízzel. Jól esett a gyomromnak. Ezután következett a spenótos gnocchi garnélával. A fiss spenót, a házilag készült gnocchi és a garnélarák harmóniában álltak egymással, egyik íze sem nyomta el a másikat. A gnocchit tőkehal követte lencsével. Jó volt a hal, de itt a köret játszotta a főszerepet. Tökéleteses fűszerezett lencse, és zöldségek. A főétel előtt kaptam egy ananász-vérnarancs sorbetet, majd jött a ropogós malackaraj, véres hurkával langyos lencsesalátával és polentával. Ez is finom volt, de ez volt a menü leggyengébb láncszeme, sajnos nem csak a lencsesaláta volt langyos, hanem a malac is. Szerencsére a hurka azért helyre rakta a dolgokat. Jó sok vérrel készülhetett, legalábbis az íze alapján. Sajtválogatást kaptam utána 3 sajtból, tökéletesek voltak. A menüt máktorta zárta fehér csoki fagyival. Na abból rendeltem volna még egyet szívem szerint, annyira finom volt. Rajtam kívül a többiek ettek még egy argentin hátszínt zöldbabbal, és egy sült kacsamellet szalonnás burgonyával, karotta habbal. A főételek közül egyértelmüen a kacsamell vitte a prímet. Rozéra sütött omlós hús, ropogós sós bőrrel. Ráspi féle 2005-ös kékfrankost ittunk az ételekhez. Bor szakértő barátom tökéletes választása! Finom könnyű vörösbor, gyümölcsös ízek. Mindenképpen meg kell még említenem a házilag sütött kenyeret a hozzáadott vajjal, ami egy külön gasztronómiai élményt is jelenthetne. A ház ajándékaként egy bencés szerzetesek által készített pálinkával fejeztük be a vacsorát.

Az ételeken és italokon felül a hangulat is nagyon jó a Csalogány 26-ban, a kiszolgálás is rendben van. Mindenkinek csak ajánlani tudom a helyet. Szerintem a legjobb ár-érték arány Budapesten.

Szólj hozzá!

Címkék: étterem vacsora csalogány


A bejegyzés trackback címe:

https://fatmo.blog.hu/api/trackback/id/tr73330518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása